#mitoloji #mısır

“Mısırlılar başlangıçta evrenin kaosun karanlık sularıyla dolu olduğuna inanırlardı. İlk tanrı Ra-Atum sudan geldi. Atum yere tükürdü ve bu Şu (hava tanrısı) ve Tefnut (nem tanrıçası) nı yarattı.

Dünya yaratıldığında Şu ve Tefnut iki çocuk dünyaya getirdi: Nuit (gökyüzü tanrıçası) ve Geb(yeryüzü tanrısı). Şu ve Tefnut karanlıkta yürürken kaybolduğu zaman insanlar yaratıldı. Ra-Atum onları bulmak için gözünü gönderdi. Onları bulduktan sonra, sevinç gözyaşları insanlara dönüştü.
                               
                                    011 - Papiro com a representação de Nut, Geb e Shu

Nut ve Geb arasında bir ilişki vardı, Şu bunu duydu ve onlarla birlikte olmamaya karar verdi. Bu yüzden gökyüzü ve toprak arasında hava oldu. Nut çocuğu olacağını öğrendi ve bu çocuğu doğurmayacağını söyledi. Nut,Toth’tan yardım istedi. Toht ay tanrısı Khons ile kumar oynadı. Toth kazanarak 360 günlük yıla 5 gün daha ekledi. Nut bu günlerin her biri için çocuklarına şu isimleri verdi: Osiris, İsis, Neftis, Set, Horus. “


En sevdiğim mitolojik çifttir kendileri. Nut ve Geb. Neden bilmem hikayeleri çok hüzünlü gelir. Birbirlerine değecek kadar yakın ama asla dokunamayacakları da gün gibi ortadır. Bu mitoloji sersine yeni başladım ama devamı gelecek mutlaka. Bir sonraki yeni anlatıyla görüşmek üzere. 
                                          
                                           Nut + Geb - Amy Clark by Pernastudios.deviantart.com on @deviantART

Yorumlar

Popüler Yayınlar